Fulfillment – rozwiązanie dla e-commerce

Fulfillment – rozwiązanie dla e-commerce

Fulfillment pozwala odnotować firmom z branży e-commerce oszczędność kosztów logistycznych nawet na poziomie 30 proc. To tylko jeden z powodów, dla których warto outsourcować procesy związane z dystrybucją, gdy prowadzi się sklep internetowy.

Fulfillment – co to takiego?

Fulfillment to proces z obszaru outsourcingu dystrybucji, który ma na celu wspierać właścicieli sklepów internetowych w realizacji zamówień składanych przez ich klientów. Składa się z kilku działań, wchodzących w całości lub w części w zakres usługi końcowej. Należą do nich:

  • magazynowanie,
  • konfekcja (kompletowanie, pakowanie, wysyłka),
  • dołączanie materiałów reklamowych do paczek,
  • copacking (pakowanie, przepakowywanie, wymiana opakowań).

Przedsiębiorstwo korzystające z usługi fulfillmentu ogranicza swoje aktywności w obszarze logistyki wyłącznie do dostarczenia sprzedawanych produktów i ewentualnych materiałów brandowanych do magazynu firmy outsourcingowej. Na miejscu towar przyjmowany jest na stan, udostępniany do sprzedaży w sklepie internetowym, a w momencie gdy zamówienia są składane przez klientów, przesyłki są pakowane i dostarczane do nich.

4 kluczowe powody, dla których fulfillment to strzał w dziesiątkę dla e-commerce’ów

Outsourcing procesów logistycznych to fantastyczna możliwość dla wielu firm – zwłaszcza sprzedających przez Internet – które chcą skupić się na swojej kluczowej działalności, jednocześnie nie zaniedbując działań z obszaru dystrybucji gotowych przesyłek.

Fulfillment pozwala przedsiębiorstwom z branży e-commerce między innymi:

  • ograniczyć lub wyeliminować stałe koszty związane z procesami logistycznymi (koszty zatrudnienia pracowników, wynajmem powierzchni magazynowej itp.) lub ewentualnie zamienić koszty stałe na koszty zmienne;
  • zaoszczędzić nawet do 10-30 proc. operacyjnych kosztów logistycznych (dane pochodzą z raportu “E-commerce Standard”, wydanego przez Internet Standard from IDG);
  • uwolnić moce przerobowe, które pozwalają skupić się na kluczowych obszarach działalności czy marketingu i sprzedaży, dzięki oddelegowaniu czasochłonnych procesów, związanych z dystrybucją;
  • zanotować nawet do 9 proc. wzrostu (dane pochodzą z raportu “E-commerce Standard”, wydanego przez Internet Standard from IDG).

Oczywiście dużo zależy od tego, z jaką firmą nawiązana zostanie współpraca w zakresie fulfillmentu. Jeśli jest ona odpowiednio wyspecjalizowana i wykorzystuje najnowsze rozwiązania technologiczne, możliwości czerpania różnego rodzaju zysków z takiej kooperacji są wręcz nieograniczone.

InPost Fulfillment – usługa skrojona na miarę e-commerce’ów

Nie bez powodu w roku 2019 InPost zyskał miano najlepszej firmy kurierskiej – przede wszystkim z punktu widzenia współpracujących z nim przedsiębiorstw (również z branży e-commerce), jak i klientów końcowych, którym dostarczane są przesyłki.

Właściciele wielu sklepów internetowych zgodnie twierdzą, że nie tylko standardowe usługi, ale również usługa fulfillmentu są przez InPost świadczone na najwyższym poziomie – zarówno pod względem organizacji pracy, wykorzystywanych rozwiązań technologicznych, jak i bazy kurierskiej, poszerzonej o sieć Paczkomatów.

Przedsiębiorcy z branży e-commerce w korzystaniu z usługi outsourcingu dystrybucji, oferowanej przez InPost cenią sobie: sprawny odbiór dostaw i przyjęcie towarów na stan magazynowy oraz udostępnienie ich do sprzedaży, możliwość korzystania z rozbudowanej i nowoczesnej infrastruktury magazynowej, dostarczanie i wydawanie przesyłek przez doświadczonych kurierów, Paczkomaty oraz współpracujących przewoźników krajowych i międzynarodowych. Ponadto, dużym uznaniem cieszy się model opłat naliczanych dopiero po wykonaniu usługi, pełna transparentność działań, integracja fulfillmentu z pozostałymi usługami InPost, automatyzacja procesu przetwarzania zamówień, a także fakt, że – w ramach umowy – wielkość powierzchni magazynowej efektywnie rośnie pod wpływem skalowania działalności e-commerce’u.

Fulfillment – rozwiązanie dla e-commerce
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here