Jak ograniczyć koszty przesyłek międzynarodowych prowadząc sklep internetowy?

Jak ograniczyć koszty przesyłek międzynarodowych prowadząc sklep internetowy

Międzynarodowe przesyłki kurierskie nie są dziś domeną wyłącznie dużych podmiotów. Internet i możliwości, jakie dają atrakcyjne ceny usług kurierskich na świecie sprawiają, że rozwija się e-handel. Kluczowa dla atrakcyjności oferty jest cena przesyłki kurierskiej.

Jak ograniczyć koszty przesyłek międzynarodowych prowadząc sklep internetowy

Nawet najbardziej optymistyczne wizje branży e-commerce nie zakładały tak szybkiego rozwoju handlu transgranicznego. Zawężenie dystansu między klientem z Europy a producentem w Chinach, szybkość ściągnięcia towarów ze Stanów Zjednoczonych, bezproblemowa wysyłka w dowolne miejsce w Europie i rosnąca sieć dostaw, powiązań, hubów, sortowni, miejsc przeładunkowych – wszystko to sprawia, że polscy producenci mają szczególne powody do satysfakcji. Niskie koszty wytworzenia towarów sprawiają, że są one szczególnie atrakcyjne na rynkach zagranicznych. Internet ułatwia znalezienie rynków zbytu. Ostatnią z kwestii jest logistyka – jak tanio wysyłać międzynarodowe przesyłki kurierskie?

Paczki do Niemiec, czyli szybka i tania dostawa

Zachodni sąsiad Polski to naturalny kierunek handlu w ramach e-commerce; wymiana handlowa obu krajów to ponad 25 proc. polskiego obrotu. Krajowe firmy wysyłają do Niemiec wszystko: od materiałów produkcyjnych po części mechaniczne. Rozwija się też handel internetowy – atrakcyjne z perspektywy niemieckiej są ceny w polskich e-sklepach. Ile kosztują przesyłki kurierskie? Widząc koszty paczki do Niemiec prezentowane przez brokera usług kurierskich, serwis KurJerzy.pl, zauważyć można sporą rozbieżność. 5-kilogramową przesyłkę o standardowych wymiarach wysłać można – w zależności od firmy kurierskiej – w przedziale 70-82 zł uwzględniając już podatek VAT. Z punktu widzenia klienta w Niemczech to atrakcyjny cennik dostawy biorąc pod uwagę niższą cenę towaru niż np. w sklepie we własnym kraju. W efekcie porównanie usługi kurierskich staje się kluczowe dla rentowności sklepu internetowego.

Przesyłki do Anglii: popularność mimo zawirowań

Podobnie wygląda kwestia wysyłki towarów do Anglii. Standardowa przesyłka na Wyspy o takich samych gabarytach – wadze do 5 kg – wyceniana jest w zależności od firmy kurierskiej od 88 do 96 zł z VAT. W efekcie, podobnie jak w przypadku paczek do Niemiec, kierunek ten – z perspektywy polskich e-sklepów – będzie niezmiennie atrakcyjny. I nie zmienią tego zawirowania polityczne, jakie związane są wyjściem Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej.

Przesyłki kurierskie a porównanie cen

Analiza cen usług kurierskich jest istotna nie tylko w kontekście obsługi zamówień międzynarodowych. Cennik dostawy przesyłki jest – jak pokazują badania branży e-commerce – kluczowy dla klientów składających zamówienia przez internet. Według analiz firmy badawczej Gemius, ok. ⅔ towarów kupowanych w sieci dostarczanych jest w ramach usługi kurierskiej. Te same badania wskazują, że ponad połowa respondentów przyznaje się, że zakupy przez internet robi częściej jeśli cennik dostawy jest niski – to niezmiennie główna bariera zakupowa. W tym kontekście przesyłki kurierskie stają się naturalnym obszarem analizy przez porównywarki cen i usług przewozowych.

Jak ograniczyć koszty przesyłek międzynarodowych prowadząc sklep internetowy?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here