Strona głównaPoradyJak wysłać przesyłkę paletową firmą kurierską?

Jak wysłać przesyłkę paletową firmą kurierską?

Przesyłki paletowe to spora część rynku kurierskiego. Firmy handlowe, sklepy internetowe, producenci towarów czy sieci supermarketów – grupa nadawców i odbiorców palet rośnie z roku na rok. Stąd stopniowe zmiany w polityce kurierów, którzy coraz chętniej decydują się na transport coraz większego i cięższego ładunku. Na co zwrócić uwagę planując przesyłki paletowe?

Wysyłka palety od strony formalnej niczym nie różni się od typowych wysyłek realizowanych w przypadku niewielkich opakowań – oczywiście za wyjątkiem tego, że ten pierwszy ładunek nie ma szans trafić do automatów umożliwiających samodzielny odbiór. W większości przypadków firm kurierskich można spodziewać się dostarczenia palety w ciągu maksymalnie dwóch dni. Przewoźnicy zapewniają również tryb od drzwi do drzwi: odbiór palety z towarem u odbiorcy oraz dowóz w każde wskazane miejsce – sprzyja temu rozbudowywana flota samochodowa umożliwiająca podjęcie również tych nietypowych przesyłek. Firmy kurierskie zapewniają także wszystkie standardowe usługi takie jak śledzenie przesyłek czy możliwość przekierowania paczki oraz wysyłkę za pobraniem.

Jak wysłać przesyłkę paletową przez internet?

Popularność usług kurierskich online sprawia, że również przesyłki paletowe dostępne są w pełni zdalnie i przez internet. Jak działa składanie zleceń w sieci? Patrząc na przykład popularnego serwisu KurJerzy.pl widać przede wszystkim intuicyjność takiego rozwiązania. Użytkownik musi jedynie znać wagę wysyłanego na palecie towaru i dodać do niego wagę samej palety (np. europaleta waży ok. 25kg). System sam dba o to, by uwzględnić standardowe wymiary podstawy – 120×80 cm, choć oczywiście można je modyfikować jeśli przesyłka ma inne rozmiary. Po akceptacji wymiarów i pierwotnym obliczeniu ceny, system przenosi nadawcę do panelu wysyłkowego, w którym wystarczy wpisać dane adresowe.

Ważna w tym kontekście jest kontrola ceny. W przypadku przesyłek paletowych, zamówienie kuriera jest zdecydowanie droższe niż w przypadku standardowych przesyłek. Można jednak skorzystać z bieżących obniżek cen czy też dokonać porównania tego, ile kosztuje wysyłka palety w zależności od danej firmy. Jak wygląda to w praktyce? Np. paleta o wspomnianych wymiarach i wadze 250 kg w czerwcu 2020 r. wyceniona została na 151,59 zł z VAT. Taką ofertę w systemie KurJerzy.pl zaproponował DHL. Warto zwrócić uwagę na różnice cenowe – dokładnie taką samą paletę inna firma kurierska była gotowa przewieźć znacznie drożej, bo za ponad 217 zł brutto.

Właściwe zabezpieczenie palety do transportu

Firmy kurierskie, ze względu na gabaryty palet, zwracają szczególną uwagę na zabezpieczenie tych ładunków. Obowiązki zadbania o prawidłowe przygotowanie przesyłki spoczywa na nadawcy. Towar musi być przymocowany do palety w taki sposób, by ograniczyć możliwość jego przesuwania oraz zagrożenia innym paczkom. Bezwzględnie też przestrzegana jest zasada, na podstawie której ładunek znajdujący się na palecie nie może wystawać poza obrys palety.

Planując przesyłki wielkogabarytowe warto pamiętać również o prawidłowym oszacowaniu ich wymiarów. Firmy kurierskie zastrzegają sobie możliwość doliczenia dodatkowych kosztów za przewóz towaru w sytuacji, gdy istnieją różnice między wartościami deklarowanymi a realnymi. W efekcie błędne oszacowanie ciężaru czy wymiarów palety – np. różnica kilkudziesięciu kilogramów – może wpłynąć na ostateczną cenę przesyłki.

Należy również pamiętać, że w świetle przepisów transportowych przesyłki paletowe to przesyłki, które dostarczane są na paletach typu EURO o wymiarach 120×80 oraz maksymalnej wysokości 180 cm. Liczona jest ona razem z samą paletą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read