Wymiana zbiornika paliwa w autach dostawczych – kiedy jest potrzebna?

Wymiana zbiornika paliwa w autach dostawczych– kiedy jest potrzebna?

Wymiana zbiornika paliwa w samochodzie może wydawać się mało oczywista, szczególnie jeśli mowa o autach osobowych, głównie wykorzystywanych do codziennych dojazdów do pracy. Inaczej sprawa wygląda gdy weźmiemy pod uwagę auta dostawcze. Ze względu na charakter ich użytkowania, często podlegają one wysokiej eksploatacji, a to wiążę się z koniecznością regularnej wymiany kluczowych części, w tym też właśnie zbiorników paliwa.

Czym są zbiorniki paliwa?

Zbiorniki paliwa, są integralną częścią każdego pojazdu, którego głównym źródłem mocy jest silnik spalinowy. Nie inaczej jest w przypadku aut dostawczych. Zbiorniki paliwa potocznie nazywane są bakiem i to właśnie w baku mieści się paliwo, które zasila nasz pojazd. W zbiorniku paliwa może znajdować się paliwo ciekłe, lub paliwo gazowe. Wyposażone są one w układ odpowietrzający, który pozwala na wyrównanie ciśnienia wewnątrz baku w momencie gdy w zbiorniku jest coraz mniej paliwa. Oprócz tego zbiorniki posiadają:

  • Wskaźnik poziomu paliwa
  • Czujnik poziomu paliwa
  • Pompę paliwa, której zadaniem jest przetłaczanie paliwa ze zbiornika do silnika pojazdu.

Kiedy dokonujemy wymiany zbiornika paliwa na nowy?

Wymiana zużytego zbiornika paliwa na nowy nie jest częstym zjawiskiem. Nawet jeśli auto przemierza setki tysięcy kilometrów rocznie, tak jak w przypadku aut dostawczych, to fabryczne zbiorniki paliwa skonstruowane są tak, aby wytrzymały długi okres użytkowania. Ale i one mają swoją żywotność, po której należy takowej wymiany dokonać. Są jednak takie okoliczności, które sprawiają, że wymiana zbiornika paliwa potrzebna jest wcześniej. Oto niektóre z nich:

  • Często potrzeba wymiany zbiornika paliwa pojawia się, gdy materiał z którego jest wykonany zbiornik ulega korozji. Nie jest to zazwyczaj wina wykorzystanych do produkcji zbiornika materiałów, ale raczej stosowanie niskiej jakości paliw. Dlatego przy wymianie zbiornika, warto zwrócić uwagę na oferowaną gwarancję. Najbardziej optymalną opcją są dwa lata gwarancji na zakupiony produkt.
  • Innym powodem wymiany zbiornika paliwa może być po prostu kolizja drogowa. Auta dostawcze z racji przemierzanych kilometrów są w grupie zwiększone ryzyka jeśli mowa o wypadkach drogowych.

Powiększony zbiornik paliwa – czy warto?

  • Argumentem może być też chęć obniżenia kosztów transportu i zminimalizowanie strat czasu poświęconego na tankowanie, przez zwiększenie pojemności zbiornika paliwa. Nierzadko zdarza się, że fabryczne zbiorniki w autach dostawczych to zdecydowanie za mało dla potrzeb danego klienta. W takiej sytuacji może on zdecydować się na skorzystanie z oferty firm, które produkują powiększone zbiorniki paliwa, z zachowaniem wytycznych oryginalnych założeń produkcyjnych. Dzięki takiemu rozwiązaniu sam proces instalacji powiększonego zbiornika jest mniej inwazyjny, gdyż montowany jest on w miejscu gdzie znajdował się fabryczny zbiornik. Jedną z wiodących firm w tej branży jest
    Przedsiębiorstwo Arhen ze Starachowic, którego pełna oferta dostępna jest na stronie www.zbiornikipaliwa.com.pl. Firma Arhen produkuje powiększone zbiorniki paliwa m.in. do samochodów marki: Iveco, Daf, Volkswagen, Mercedes, Renault czy Opel.

Powiększony zbiornik paliwa, to naprawdę duża korzyść, ponieważ pozwala on na przejechanie nawet do 2500 km przy jednym tankowaniu, co zdecydowanie ułatwia transport i podróżowanie na długich dystansach, oszczędzając nam czasu, który normalnie musielibyśmy poświęcić na częste tankowanie pojazdu. Dodatkowo jest to sposób na oszczędność pieniędzy, bo można zatankować pełny bak na tańszej stacji, a przy trasach międzynarodowych gdy będziemy tankować tylko w Polsce, istnieje możliwość odliczenia podatku VAT od zakupionego paliwa.

Wymiana zbiornika paliwa w autach dostawczych – kiedy jest potrzebna?
5 (100%) 1 vote

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here