Co znajdziesz w artykule?
W przypadku firm kurierskich są one często nastawione na klienta biznesowego. Mało się mówi o rozwiązaniach dla klientów indywidualnych. Dlatego warto to zmienić. Dla przypomnienia https://lepszykurier.pl/ poda standardowe rozwiązania dla klienta. Aby były one poprzedzone przykładami wykorzystaliśmy spis oferty marki DPD. To firma kurierska, z której korzystają klienci indywidualni oraz biznesowi. Oto przykładowe rozwiązania dla klientów indywidualnych.
Nadawanie paczek – dwie możliwości
Firma DPD postarała się o podział przesyłek na dwie strefy nadania: krajową i zagraniczną. Z racji, że na wakacje wypuścili ofertę promocyjną możemy podać ceny przesyłek, które wynoszą:
- 10,99 złotych za przesyłkę krajową
- 39,99 złotych za przesyłkę zagraniczną
Promocja ta dotyczy wysyłek online. Z pewnością za nadanie paczki metodą standardową, czyli w punkcie obsługi zapłacimy nieco więcej. W przypadku nadawania krajowego musimy przejść przez 4 etapy:
- Nadanie przesyłki: wybór doręczenia do punktu lub do odbiorcy, dane nasze i odbiorcy/dane punktu, wymiary i waga przesyłki,
- Podsumowanie: zatwierdzić lub edytować dane
- Płatność: dokonać wyboru płatności
- Wydrukować dokumentu: etykietę do naklejenia naszej paczki w celu jej dostarczenia.
Jeśli zdecydujemy się na opcję krajową możemy spotkać się etapami takimi samymi, jak w przypadku przesyłki na teren Polski.
Opcja lokalizacji paczki
Jeśli nie możemy doczekać się przesyłki albo mamy problem zw. z przekroczeniem terminu realizacji. Albo co gorsza nasza przesyłka idzie zbyt długo do naszych drzwi mamy jedno wyjście. Sprawdzić, gdzie obecnie się znajduje. Zarówno DPD, jak i inne firmy kurierskie pozwalają nam na sprawdzenie statusu zamówienia. W tym celu możemy zastosować przycisk lokalizacji. W zależności od firmy kurierskiej nazwa ta może się różnić. DPD za pomocą specjalnego kodu możemy sprawdzić miejsce przesyłki. Aby to zrobić wystarczy podać numer:
- zlecenia
- paczki
- referencyjny
- awizo/nadania
Na końcu klikamy przycisk wyszukaj i mamy określone miejsce przebywania paczki.
Obsługa klienta telefoniczna lub w punkcie
Na blogu https://lepszykurier.pl/blog/firma-kurierska-dpd/ nie mogliśmy zapomnieć o dziale obsługi klienta. Jeśli mamy przypuszczenie, że nasza przesyłka została uszkodzona, zginęła podczas transportu albo idzie zbyt długo możemy o nią zapytać bezpośrednio w dziale klienta. W zależności od firmy kurierskiej każda z nich posiada punkt stacjonarny. W nim możemy sprawdzić status zamówienia, jak i dokonać wysyłki lub odbioru paczki. Przykładowo: Jeśli nie było nas w domu paczka może czekać na nas w najbliższym punkcie odbioru. Dział obsługi klienta będzie pomocny w przypadku zapakowania przesyłki o nietypowym kształcie lub rozmiarze.
Z działem możemy skontaktować się telefonicznie. Za pomocą telefonu możemy dokonać wszelkich czynności zw. z rozliczeniem płatności, nadaniem albo odbiorem paczki. Dział obsługi klienta z pewnością pomoże nam skontaktować się z kurierem np. w sprawie dostarczenia paczki.