Strona głównaPoradyFranczyza punktu kurierskiego: czy to się opłaca?

Franczyza punktu kurierskiego: czy to się opłaca?

Szukasz pomysłu na biznes w branży logistycznej? Rozważ założenie punktu kurierskiego na zasadach franczyzy. Takie rozwiązanie dla wielu osób może okazać się bardzo dobrym pomysłem na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Co warto o tym wiedzieć i przede wszystkim – czy punkt kurierski się opłaca?

Franczyza punktu kurierskiego – na czym polega?

Franczyza kurierska polega na świadczeniu usług jako punkt odbierania i nadawania przesyłek. Nie musisz jednak całego biznesplanu opracowywać samodzielnie, ani też, co kluczowe, samemu zdobywać klientów, czyli nawiązywać współpracy z poszczególnymi firmami.

Dla osoby, która jest zupełnie nowa w tej branży, byłoby to bardzo trudne. Musiałaby konkurować z dużymi platformami, dlatego taka działalność miałaby znikomą szansę powodzenia.

Wybierając franczyzę punktu kurierskiego, sprawa wygląda inaczej. Ty dysponujesz lokalem, w którym otwierasz taki punkt. Natomiast broker kurierski podpisuje z Tobą umową i działasz jako jego przedstawiciel. Nie musisz zatem inwestować ani w reklamę, ani samemu zdobywać wiedzy na temat branży, w której zacząłeś działać. Szkolenia i niezbędne oprogramowanie zapewnia franczyzodawca, na przykład ShipCenter.pl. Zwykle otrzymasz także wytyczne, jak masz wyposażyć swój lokal.

Jak założyć punkt kurierski franczyzę? To proste. Wystarczy skorzystać z oferty jednego z brokerów kurierskich lub kurierów, którzy udzielą Ci wszystkich wskazówek. Co ważne, takie firmy bardzo chętnie nawiązują współpracę na zasadach franczyzy kurierskiej, dlatego nie ma problemu ze skorzystaniem z takiej opcji.

Franczyza kurierska – jakie koszty trzeba ponieść?

Koszty założenia takiej działalności nie należą do wysokich. Do podstawowych wydatków trzeba zaliczyć:

  • zakup lub częściej wynajem lokalu (może być niewielki),
  • zatrudnienie pracownika,
  • wyposażenie lokalu w niezbędny sprzęt.

Jako że punkty franczyzy kurierskiej zwykle są małe, a bardzo często pracują w nich ich właściciele, koszty nie są wysokie. To idealna opcja dla osób, które mają możliwość wynajęcia niewielkiego lokalu w dobrej cenie lub już prowadzą sklep albo punkt usługowy, a chcą rozszerzyć swoją działalność.

Można także skorzystać z franczyzy kurierskiej połączonej z innymi usługami, na przykład wykonywaniem pieczątek, punktem ksero czy drukarnią. Wszystko zależy od oferty danego franczyzodawcy.

Punkt kurierski – czy się opłaca?

Pytanie o to, czy punkt kurierski się opłaca, jest z pewnością najważniejsze dla każdej osoby, która rozważa otwarcie takiego biznesu. Odpowiedź, jak zwykle w takich przypadkach, brzmi „to zależy”.

Przede wszystkim od tego, z jaką firmą nawiążesz współpracę. Warto dobrze przeanalizować poszczególne oferty i dobrać jedną z nich do swoich możliwości. Zwykle zysk z punktu kurierskiego wynosi od kilku do kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie.

On z kolei zależy przede wszystkim od popularności Twojego punktu, na co ma wpływ lokalizacja, atrakcyjna oferta cenowa nadawania paczek czy obecność konkurencji w pobliżu.

Za opłacalnością franczyzy kurierskiej przemawia jednak bardzo mocno fakt, że wkład własny w taką inwestycję jest niewielki, a zyski zwykle stałe i stosunkowo wysokie. To dobry pomysł na biznes dla osób, które nie lubią ryzyka lub dopiero zaczynają przygodę z przedsiębiorczością.

Nie musisz inwestować dużych pieniędzy ani kupować wyposażenia, które, w razie niepowodzenia, stałoby się bezużyteczne. Co równie ważne, nadawanie paczek w punktach jest bardzo popularne. Jeśli więc w Twojej okolicy nie ma takiego miejsca, warto pomyśleć o jego stworzeniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read