Volvo będzie zachęcać nowe branże do wprowadzania rozwiązań z zakresu transportu autonomicznego, szwedzka marka od lat zwiększa swoje zaangażowanie w rozwój pojazdów poruszających się bez kierowców.
Szwedzki gigant motoryzacyjny wierzy, że dzięki Volvo Autonomous Solutions uda mu się przełamać złe wyniki finansowe, szczególne nadzieje pokłada w ciężarówkach autonomicznych. Proces zmian rozpocznie się 1 stycznia 2020 roku. Producent sugeruje, że wyniki finansowe jeszcze bardziej przyspieszą wprowadzenie na rynek autonomicznych ciężarówek, zapewniając akcjonariuszom większą przejrzystość.
”Jest to nasz kolejny krok mający na celu uzyskanie danych i zasobów z nowych obszarów, zarówno pod kątem zysków jak i strat, aby przenieść autonomiczne rozwiązania transportowe na wyższy poziom,” − wyjaśnia prezes i dyrektor generalny Volvo, Martin Lundstedt.
Informacje te należy jednak zestawić z danymi finansowymi Volvo za trzeci kwartał tego roku. Szwedzka marka odnotowała spadek zamówień o 45% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Oczywiste jest, że Volvo chce uspokoić akcjonariuszy, pokazując im, że przygotowuje się do dużego przejścia do autonomicznej przyszłości transportu. Producent poinformował również, że obecnie rekrutuje nowego szefa jednostki Volvo Autonomous Solutions.
Automatyzacja w przemyśle
Podczas gdy Volvo Cars i Uber współpracują w zakresie opracowania aut zdolnych do autonomicznej jazdy, działania producenta ciężarówek koncentrowały się na wprowadzeniu autonomicznych pojazdów na rynek. Kilka miesięcy temu firma ogłosiła nawiązanie współpracy z DFDS, gigantem zajmującym się spedycją i logistyką. DFDS planuje wykorzystać autonomiczne ciężarówki Volvo Trucks Vera do transportu towarów między swoim centrum logistycznym a portowym terminalem w Szwecji.
W ubiegłym roku Volvo ogłosiło, że pierwsze autonomiczne ciężarówki będą wykorzystywane komercyjnie w górnictwie do transportu wapienia z kopalni do pobliskiego portu. Producent przetestował również przydatność swojej technologii dla plantatorów trzciny cukrowej w Brazylii oraz przy zbieraniu śmieci w Szwecji. W czerwcu Volvo nawiązało współpracę z elektronicznym gigantem Nvidia, mającą na celu rozwijaniu technologii autonomicznej ciężarówki.
Obecnie wiele firm pracuje nad technologią autonomicznych samochodów ciężarowych Volvo, są to między innymi Daimler będący właścicielem marki Mercedes-Benz, czy nowopowstałe startupy, takie jak szwedzki Einride, który niedawno zebrał 25 milionów dolarów.
Pomimo tego, iż dla pojazdów autonomicznych są to nadal bardzo wczesne dni, rośnie poczucie, że technologia zyska na sile dzięki niszowym możliwościom wykorzystania w określonych branżach przy użyciu ”predefiniowanych tras, w powtarzalnych przepływach”, jak to ujmuje Volvo. Właśnie dlatego producent zobowiązał się do przedstawienia wyników Volvo Autonomous Solutions, które zostaną zgłoszone w ramach działalności Volvo Trucks.
”Zauważyliśmy znaczny wzrost zapytań od klientów dotyczących technologii transportu autonomicznego. Dzięki szerokiej ofercie Volvo Group i bogatemu doświadczeniu w różnych zastosowaniach, mamy wyjątkową okazję zaoferowania rozwiązań, które spełniają ich specyficzne potrzeby,” – dodaje Martin Lundstedt.
Ten artykuł został przygotowany z pomocą Truck1 Polska