Renault Trucks dostarczy 20 elektrycznych ciężarówek producentowi piwa Carlsberg
Francuski producent ciężarówek Renault Trucks podpisał umowę z duńskim przedsiębiorstwem piwowarskim Carlsberg Group na dostawę 20 elektrycznych ciężarówek. Maszyny będą użytkowane przez szwajcarską filię przedsiębiorstwa − browar Feldschlösschen.
Renault Trucks, należące do szwedzkiego giganta Volvo Group, ogłosiło, że w tym roku dostarczy 20 w pełni elektrycznych ciężarówek Renault D Wide Z.E dla grupy Carlsberg.
D Wide Z.E. wyposażony jest w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW i ciągłej mocy 260 kW oraz dwubiegową skrzynię biegów. Układ napędowy zasilają ogniwa litowo-jonowe o pojemności 200 kWh zapewniające zasięg do 200 kilometrów. Pełne naładowanie ogniw przy użyciu ładowarki dysponującej mocą 150 kW zajmuje od 1 do 2 godzin (złącze CSS).
“To pierwsze takie zamówienie w skali Europy, ukazujące że sektor transportu przechodzi poważną transformację, która odzwierciedla rzeczywistość przemysłową i handlową. Elektryczne ciężarówki Renault Trucks zjeżdżają z linii montażowej i za kilka tygodni znajdą się na drogach Europy,” − powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks.
Ciężarówki będą używane w szwajcarskim browarze Feldschlösschen, realizując dostawy na dystansach od 100 do 200 km, pomiędzy 15 punktami logistycznymi browaru.
Wiadomość o transakcji została opublikowana dzień po tym, jak browar ogłosił, że od 2015 roku udało mu się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 30%, zabezpieczyć 56% wykorzystywanej energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, a teraz może pochwalić się pięcioma obiektami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla, które w 100% korzystają z energii odnawialnej.
Przedsiębiorstwo zmniejszyło również o 89% zużycie węgla (pod względem masy) i osiągnęło 12% redukcję względnego zużycia wody.
“Jestem dumny z tego co osiągnęliśmy od momentu wprowadzenia strategii Together Towards ZERO. Dzięki współpracy ze światowymi ekspertami oraz lokalnymi partnerami począwszy od 2015 roku udało nam się zmniejszyć względną emisję dwutlenku węgla o 30% a zużycie wody o 12%. Ta współpraca stanie się jeszcze ważniejsza, gdy zbliżymy się do naszych celów wyznaczonych na 2030 rok. Nikt nie jest w stanie samodzielnie rozwiązać problemu zanieczyszczenia środowiska. Dlatego nazwaliśmy nasz program Together Towards ZERO. Dzięki współpracy z partnerami jesteśmy w stanie robić większe postępy i szybciej wprowadzać zmiany, które w innym przypadku nie byłyby możliwe,” − wyjaśnia Cees’t Hart, dyrektor generalny Carlsberg Group.