Strona głównaTransportRenault Trucks dostarczy 20 elektrycznych ciężarówek producentowi piwa Carlsberg

Renault Trucks dostarczy 20 elektrycznych ciężarówek producentowi piwa Carlsberg

Renault Trucks dostarczy 20 elektrycznych ciężarówek producentowi piwa Carlsberg

Francuski producent ciężarówek Renault Trucks podpisał umowę z duńskim przedsiębiorstwem piwowarskim Carlsberg Group na dostawę 20 elektrycznych ciężarówek. Maszyny będą użytkowane przez szwajcarską filię przedsiębiorstwa − browar Feldschlösschen.

Renault Trucks, należące do szwedzkiego giganta Volvo Group, ogłosiło, że w tym roku dostarczy 20 w pełni elektrycznych ciężarówek Renault D Wide Z.E dla grupy Carlsberg.

D Wide Z.E. wyposażony jest w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW i ciągłej mocy 260 kW oraz dwubiegową skrzynię biegów. Układ napędowy zasilają ogniwa litowo-jonowe o pojemności 200 kWh zapewniające zasięg do 200 kilometrów. Pełne naładowanie ogniw przy użyciu ładowarki dysponującej mocą 150 kW zajmuje od 1 do 2 godzin (złącze CSS).

“To pierwsze takie zamówienie w skali Europy, ukazujące że sektor transportu przechodzi poważną transformację, która odzwierciedla rzeczywistość przemysłową i handlową. Elektryczne ciężarówki Renault Trucks zjeżdżają z linii montażowej i za kilka tygodni znajdą się na drogach Europy,” − powiedział Bruno Blin, prezes Renault Trucks.

Ciężarówki będą używane w szwajcarskim browarze Feldschlösschen, realizując dostawy na dystansach od 100 do 200 km, pomiędzy 15 punktami logistycznymi browaru.

Wiadomość o transakcji została opublikowana dzień po tym, jak browar ogłosił, że od 2015 roku udało mu się zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 30%, zabezpieczyć 56% wykorzystywanej energii elektrycznej z odnawialnych źródeł, a teraz może pochwalić się pięcioma obiektami neutralnymi pod względem emisji dwutlenku węgla, które w 100% korzystają z energii odnawialnej.

Przedsiębiorstwo zmniejszyło również o 89% zużycie węgla (pod względem masy) i osiągnęło 12% redukcję względnego zużycia wody.

“Jestem dumny z tego co osiągnęliśmy od momentu wprowadzenia strategii Together Towards ZERO. Dzięki współpracy ze światowymi ekspertami oraz lokalnymi partnerami począwszy od 2015 roku udało nam się zmniejszyć względną emisję dwutlenku węgla o 30% a zużycie wody o 12%. Ta współpraca stanie się jeszcze ważniejsza, gdy zbliżymy się do naszych celów wyznaczonych na 2030 rok. Nikt nie jest w stanie samodzielnie rozwiązać problemu zanieczyszczenia środowiska. Dlatego nazwaliśmy nasz program Together Towards ZERO. Dzięki współpracy z partnerami jesteśmy w stanie robić większe postępy i szybciej wprowadzać zmiany, które w innym przypadku nie byłyby możliwe,” − wyjaśnia Cees’t Hart, dyrektor generalny Carlsberg Group.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Must Read